Vážení zákazníci, z důvodu velké vytíženosti nebudeme již bohužel schopni garantovat doručení všech objednávek došlých po 1.12.2024 do vánočních svátků. Děkujeme za pochopení.

Obchodní podmínky

 

1. Úvodní ustanovení


1.1. Tyto obchodní podmínky platí pro prodej zboží na dálku prostřednictvím telefonu, e-mailu a internetového obchodu prodávajícího dostupného na adrese https://www.masivprodej.cz/. Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Obchodní podmínky jsou trvale k dispozici na webové stránce prodávajícího a kupující pokud chce učinit objednávku, musí s nimi vyslovit souhlas. Obchodní podmínky jsou pro jejich srozumitelnost vyhotoveny v českém jazyce.

1.2. Právní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí kupní smlouvou o prodeji zboží, těmito obchodními podmínkami a dále pak příslušnými právními předpisy, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, v platném znění a zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění. Dozor nad ochranou osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).

1.3. Právní vztahy prodávajícího se spotřebiteli se dále řídí zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění. Dozor nad dodržováním povinností podle zákona o ochraně spotřebitele vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).

1.4. Prodávající je obchodní korporace MASIV-PRODEJ s.r.o., se sídlem Kasalice 43, 533 41 Kasalice, IČ 19124040, zapsaná ve veřejném obchodním rejstříku u Krajského soudu v Hradci Králové pod sp. zn. C 50875, telefon +420 606 030 687. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad.

1.5. Kupující je spotřebitel, nepodnikající právnická osoba nebo podnikatel.
a) Spotřebitel je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy s prodávajícím jedná mimo rámec své podnikatelské činnosti a mimo rámec samostatného výkonu svého povolání ve smyslu ustanovení § 419 občanského zákoníku.
b) Nepodnikající právnická osoba je právnická osoba, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy s prodávajícím jedná mimo rámec své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti (např. nadace a obecně prospěšné společnosti).
c) Podnikatel je právnická nebo fyzická osoba naplňující znaky uvedené v ustanoveních § 420 – 422 občanského zákoníku.

 

2. Uživatelský účet kupujícího


2.1. Kupující objednává zboží u prodávající jednorázovou objednávkou (na webu, e-mailem nebo telefonicky) nebo prostřednictvím svého uživatelského účtu. Při objednávání zboží je kupující povinen uvádět všechny údaje správně, úplně a pravdivě.

2.2. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce prodávajícího může kupující přistupovat do svého uživatelského účtu. Ze svého uživatelského účtu může kupující provádět objednávky zboží.

2.3. Při registraci uživatelského účtu na webové stránce je kupující povinen uvádět všechny údaje správně, úplně a pravdivě. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat.

2.4. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné, úplné a pravdivé. V případě porušení této povinnosti kupujícího nenese prodávající žádnou odpovědnost za škodu tím vzniklou kupujícímu nebo třetí osobě.

2.5. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu a bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za porušení této povinnosti ze strany kupujícího ani za škodu tímto porušením vzniklou.

2.6. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.

2.7. Prodávající může zrušit uživatelský účet kupujícího, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 12 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).

2.8. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

 

3. Objednávka a uzavření kupní smlouvy


3.1. Informace o zboží uvedené v internetovém obchodě prodávajícího nejsou závaznou nabídkou a mají pouze informativní charakter. Fotografie uvedené na stránkách obchodu mají pouze ilustrativní charakter a zejména sedací soupravy se mohou drobně lišit.

3.2. Objednávka kupujícího je návrhem kupní smlouvy. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění veškerých formulářem předepsaných údajů a náležitostí dle propagačních materiálů prodávajícího (zejména nabídky na webové stránce). Před podáním objednávky má spotřebitel při použití elektronických prostředků možnost zkontrolovat a měnit vstupní údaje, které do objednávky vložil. Jakékoliv odchylky od propagačních materiálů prodávajícího uvedené v objednávce kupujícího nejsou pro smluvní strany právně závazné. K uzavření kupní smlouvy dochází potvrzením objednávky ze strany prodávajícího zaslaným na e-mailovou adresu kupujícího uvedenou v objednávce. V případě, že v tomto potvrzení kupující nalezne jakoukoliv nesrovnalost, má povinnost neprodleně prodávajícího kontaktovat e-mailem nebo telefonicky.

3.3. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu cen uvedených v objednávce kupujícího. Pro smluvní strany je závazná cena uvedená v potvrzení objednávky. Pokud se prodávající odchýlí od ceny navržené kupujícím a kupující s cenou uvedenou v potvrzení objednávky nesouhlasí, neprodleně svůj nesouhlas oznámí prodávajícímu a k uzavření kupní smlouvy nedojde.

3.4. Informace uvedené v internetovém obchodě prodávajícího obsahují také informace o nákladech spojených s dodáním zboží. Tyto informace platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky, není-li uvedeno výslovně jinak.

3.5. Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu, a to zejména s těmi, kteří dříve podstatným způsobem porušili kupní smlouvu (včetně obchodních podmínek).

3.6. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (např. náklady na internetové připojení, případně náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.

 

4. Odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího


4.1. Prodávající má právo odstoupit od smlouvy (zrušit jakoukoliv potvrzenou objednávku nebo její část), a to v následujících případech:

a) objednané zboží se již nevyrábí nebo se nedodává na český trh,
b) výrazným způsobem se změnila výrobní nebo velkoobchodní cena objednaného zboží,
c) objednávka kupujícího obsahuje odchylky od propagačních materiálů prodávajícího,
d) nepředvídané události (jako vyšší moc, válka, nepokoje, pracovní boje, úřední opatření, nedostatky energie nebo surovin anebo poruchy provozu),
e) insolvence nebo špatné platební morálky kupujícího,
f) kupující u dřívějších objednávek neodebral veškeré zboží ke sjednanému termínu nebo nesplnil své platební povinnosti vůči prodávajícímu.

4.2. Po odstoupení od smlouvy je prodávající povinen kupujícího neprodleně kontaktovat e-mailem nebo telefonicky ohledně případné domluvy na dodání jiného zboží nebo jiném postupu.

 

5. Zvláštní práva spotřebitelů na odstoupení od smlouvy a vrácení zboží


5.1. Spotřebitel může od smlouvy sjednané na dálku odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží nebo poslední dílčí dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se spotřebitel v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží (tedy aby zboží zkontroloval a nikoliv jej sestavoval nebo používal). Odstoupení od smlouvy zasílá spotřebitel na adresu prodávajícího uvedenou výše. Spotřebitel může využít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy zveřejněný na webových stránkách prodávajícího. Pokud tuto možnost odstoupení spotřebitel využije, prodávající potvrdí spotřebiteli bez zbytečného odkladu v textové podobě jeho přijetí. 

5.2. Spotřebitel nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy odstupuje. Pro usnadnění komunikace je vhodné v odstoupení uvést datum nákupu či číslo objednávky nebo prodejního dokladu, bankovní spojení a způsob vrácení zboží.

5.3. V případě odstoupení od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Spotřebitel je povinen do 14 dní od okamžiku odstoupení od smlouvy prodávajícímu předat nebo zaslat (nikoliv na dobírku) zakoupené zboží. Lhůta je zachována, pokud spotřebitel odešle zboží před jejím uplynutím. Z důvodu možného poškození nábytku přepravou a dle našich nemilých zkušeností se špatným vyřizováním a plněním reklamací u přepravců, důrazně doporučujeme provedení zpětné dopravy a předání nábytku do našeho skladu osobně. Při zaslání nábytku přepravní službou je třeba zboží zabalit tak, aby nedošlo během přepravy k jeho poškození. Zboží musí být vráceno prodávajícímu kompletní (nesmí jevit známky sestavování, používání, či jiného opotřebení). Nábytek musí být v takovém stavu, aby mohl být opět prodán novému zákazníkovi v 1. jakosti. Náklady na vrácení zboží nese spotřebitel.

5.4. Prodávající je povinen spotřebiteli ve stejné lhůtě vrátit kupní cenu, nikoliv však dříve, než od spotřebitele obdrží vrácené zboží.

5.5. Spotřebiteli je prodávající vedle kupní ceny povinen vrátit také zaplacené náklady na dodání zboží, a to stejným způsobem, jakým platbu od spotřebitele přijal (nabízí-li prodejce v rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen spotřebiteli nahradit nejlevnější z nich). Jiným způsobem vrátí peněžní prostředky jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a prodávajícímu tím nevzniknou další náklady. Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající spotřebiteli náklady na dodání, které odpovídají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

5.6. Ustanovení občanského zákoníku o právu na odstoupení od smlouvy nelze chápat jako možnost bezplatného zapůjčení zboží. Je-li vrácené zboží poškozeno, jeví známky používání nebo není-li kompletní, je prodávající oprávněn vůči spotřebiteli uplatnit nárok na snížení vracené finanční částky odpovídající snížené hodnotě zboží nebo nákladům na jeho uvedení do bezvadného stavu (1. jakost).

5.7. Spotřebitel nemůže odstoupit od smluv uvedených v ustanovení § 1837 občanského zákoníku.

5.8. Je-li spotřebiteli poskytnut ke zboží, jež je předmětem odstoupení od smlouvy dárek, je darovací smlouva uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od smlouvy ze strany spotřebitele, pozbývá darovací smlouva účinnosti a spotřebitel je povinen poskytnutý dárek vrátit spolu se zbožím.

 

6. Dodací podmínky


6.1. Způsob dodání zboží určuje kupující při zadávání objednávky, přičemž volí mezi osobním odběrem v kamenné provozovně prodávajícího nebo zasláním zboží. V případě, že způsob dodání zboží požadovaný ze strany kupujícího je vzhledem k charakteru zboží nevhodný, upozorní prodávající kupujícího na tuto skutečnost. Pokud kupující nadále trvá na původním způsobu dodání, nenese prodávající žádnou odpovědnost za škodu tímto způsobem dodání vzniklou. Navíc kupující přebírá všechna rizika a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dodání.

6.2. Zboží dodá prodávající na jakoukoliv požadovanou adresu v rámci ČR dle zvoleného způsobu přepravy. Náklady na dodání zboží budou kupujícímu účtovány dle zvoleného způsobu dodání následovně:
a) Menší zásilky (např. komody, psací stoly, botníky) prodávající zasílá Českou poštou nebo přepravcem DPD/PPL, přičemž dopravné za 1 karton je 200 Kč (do 30 kg), za 2 kartony (maximálně 2 x 30 kg) je 390 Kč, za 3 kartony je 590 Kč a za 4 kartony je 790 Kč.
b) Větší zásilky nad 30 kg doručuje firma PPL Sprint až před dům zákazníka. K ceně zboží sjednává dopravné prodávající s kupujícím individuálně dle aktuálního ceníku dopravce. Ceny přepravy jsou zpravidla uvedeny u každého produktu. U velkých zásilek, jako jsou obývací stěny, skleníky, komody, knihovny, ložnice, polstrovaný nábytek atd., které nejsou určeny k zasílání, je buď doprava individuální, nebo nabízíme možnost bezproblémového  firemního rozvozu.
c) Možnosti firemního rozvozu:
1. U objednávek nad 10 tisíc Kč do 50 km - ZDARMA
2. U objednávek nad 10 tisíc Kč a nad 50 km se účtuje paušální cena 390 Kč za jedno rozvozové místo (sloučením vícero rozvozů jedním směrem)
3. U objednávek nad 20 tisíc Kč je doprava po celé ČR ZDARMA (mimo akční a zlevněné zboží)
4. U objednávek nad 1000 Euro do Bratislavy a okolí doprava ZDARMA - po domluvě
5. Možnost přícestné dopravy ZDARMA na trase Vysoké Mýto - Hradec Králové - Praha - Plzeň - SRN a okolí při objednávce nad 10 tisíc Kč. Tato forma dopravy je hodně ze strany kupujících využívána. Více informací podá prodávající po telefonické dohodě na výše uvedeném telefonickém kontaktu.
d) V případě větší objednávky (do 20 tis. Kč) kterou není možné zaslat přepravní službou (např. obývací stěny, ložnice, sedací soupravy, komody, chodbové sestavy) kupující může prodávajícího kontaktovat ohledně individuální domluvy. Je možné, že je právě jeho směrem již naplánovaný jiný rozvoz. Cena dopravy se poté individuálně upřesní.
e) Slovensko:
Momentálně nezasíláme. Po domluvě je ale možné a hodně využívané dodání nábytku naší bezproblémovou firemní dopravou k hranicím zdarma s tím, že Vám rádi pomůžeme vše přeložit do Vašeho automobilu.

6.3. Doprava je vždy ke vchodovým dveřím domu. Z časových a kapacitních důvodů není možná vynáška nábytku přímo do bytu v poschodí. Řidič zpravidla jezdí bez závozníka, proto není schopen zboží stěhovat po domech či patrech. Služba vynášky je doplňkovou službou a je nutné ji předem objednat. Při jejím využití se účtuje 100 Kč za patro, kus a osobu (například při vynášce 1 kusu (balení) nábytku dvěma pracovníky se účtuje 200 Kč za patro). Služba vynášky je doplňková, prodávající si vyhrazuje právo tuto službu odmítnout z časových nebo kapacitních důvodů.

6.4. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

6.5. Prodávající dodá zboží v co nejkratší možné době. Zboží na skladě, které je bezpečně možné odeslat přepravní službou, je odesíláno zpravidla do třetího pracovního dne, ostatní zboží dopravujeme naší bezproblémovou firemní dopravou zpravidla v termínu od 14 do 30 dní od uzavření kupní smlouvy. O delší dodací lhůtě je kupující neprodleně informován. Prodávající musí zakoupené zboží dodat nejpozději však do 30 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy (pokud nebyla se spotřebitelem prokazatelně dohodnuta jiná lhůta). Nedodá-li prodávající zboží ani v přiměřené dodatečné lhůtě, kterou mu kupující prokazatelně poskytl, pak je kupující oprávněn od smlouvy odstoupit.

6.6. U objednávek nepřevyšujících 10 tis. Kč, které nelze bezpečně zaslat přepravní službou (knihovny, komody apod.) a musí být doručeny naší bezproblémovou firemní dopravou, se může v některých případech s ohledem na ekonomické sloučení vícero rozvozových míst dodací lhůta prodloužit. Z důvodu právě probíhající rekonstrukce skladu se může dodací doba mírně prodloužit. Kupující bude o předběžném datu dodání informován.

6.7. Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit.

6.8. Kupujícímu se doporučuje, aby si zboží při převzetí od přepravce DPD NEBO PPL co nejdříve překontroloval a případné vady včetně poškození obratem u prodávajícího reklamoval. Kupující je zejména povinen prohlédnout zboží, zkontrolovat neporušenost obalů, počet balíků a v případě jakýchkoliv závad způsobených přepravou reklamovat tyto nedostatky ihned u přepravce a současně u prodávajícího, nejpozději však do 2 dnů od převzetí. Pokud je zboží dodáno dopravcem s poškozeným obalem a má-li kupující při převzetí podezření, že zboží vykazuje vady, vyhotoví kupující na místě s přepravcem písemný zápis o reklamaci zboží.

6.9. Pokud je vada způsobená přepravou zboží zjištěna po rozbalení kartonu, je kupující povinen se řídit reklamačním řádem příslušného přepravce, se zásilkou do sepsání zápisu o škodě nemanipulovat a zachovat kompletní obal se všemi proložkami a výztuhami. V opačném případě nemusí být reklamace vyřízena. Zboží musí být reklamováno v původním obalu se všemi výplněmi a kompletní. V případě jakýchkoliv nejasností má kupující povinnost neprodleně prodávajícího telefonicky kontaktovat.

6.10. Pokud je zboží zasláno na dobírku, je přepravce oprávněn převzít dobírku. Faktura případně jiný doklad jsou pak přiloženy v označeném balíku. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího až okamžikem zaplacení kupní ceny.

 

7. Platební podmínky


7.1. Kupní cena zboží je splatná proti jeho převzetí.

7.2. Zboží je hrazeno v hotovosti při převzetí dobírky (dobírka je zpoplatněna, pokud je toto zpoplatnění uvedeno v internetovém obchodě prodávajícího).

7.3. U osobního odběru v provozovně prodávajícího lze zaplatit kupní cenu pouze hotově.

7.4. V případě zásilek zaplatí kupující náklady na doručení zboží stejným způsobem jako cenu zboží, a to ve výši přesně stanovené v závislosti na způsobu zvolené dopravy.

7.5. U dlouhodobých zákazníků prodávajícího může být úhrada řešena po předchozí dohodě převodem peněz na účet prodávajícího, a to na základě vystavené faktury. Jakékoliv započtení vůči takto vystaveným fakturám není přípustné. Daňový doklad je přiložen k zásilce.

7.6. U zvláštních objednávek vyráběných převážně na zakázku (např. atypický rozměr, výběr čalounění, sestavy nábytku na míru, sedací soupravy a pohovky), může být za základě zálohové faktury vybrána záloha.

7.7. Prodávající je oprávněn požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu.

7.8. Náklady spojené s vymáháním pohledávky v prodlení jdou k tíži kupujícího.

 

8. Údržba a ošetřování nábytku


8.1. Lakované plochy jsou z hlediska péče zcela bez problémů. Při znečištění například otisky prstů postačí ošetření například vlhkou kůží na okna. Při mírnějším znečištění je nejlépe použít trochu politury na nábytek, kterou je třeba nanést na prachovku, nikoliv však přímo na povrch nábytku. Politura odstraní mírný šedý závoj, oživí povrchovou strukturu, popřípadě kresbu dřeva, a vytváří ochranný povlak proti stopám po dotyku a otisku prstů. Přitom se zabrání skvrnám na lesku a podstatným způsobem se zakryjí malé škrábance, pokud se prostředek rozetře napříč směru škrábanců.

8.2. Nábytek vyrobený z lamina nelze čistit abrazivními prostředky, organickými rozpouštědly, či jinými agresivními materiály. Pokud si kupující není jist vhodností čisticího prostředku, pak jej není vhodné aplikovat. Výrobek není vhodné vystavovat dlouhodobému působení vody ani vodních par, sálavého tepla a přímého slunečního tepla a UV záření. Prach z nábytku lze odstranit čistou měkkou prachovkou, která nemá brusné účinky. Čistění lze provádět běžnými saponátovými prostředky k tomu určenými s následným vytřením do sucha. Při montáži kuchyňských linek a koupelnového nábytku doporučujeme použití transparentního silikonového tmelu (dřezy, umyvadla) – prodlouží se tím životnost nábytku. Pokud bude nábytek vystaven trvale nebo opakovaně přímému styku s vodou, nelze odpovědnost za vady tímto vzniklé přičítat prodávajícímu. Občasnou kontrolou a dotažením všech šroubů a vrutů se dosáhne delší životnosti výrobku.

8.3. Lesklé kovové díly a skleněné plochy. K opětovnému dosažení „zrcadlového lesku“ zcela postačí běžné čisticí prostředky na kov a čistič skel. Sklo je po vyčistění vhodné otřít kůží na sklo nebo vysušit. Kov se dodatečně otře tkaninou nepouštějící vlákna. Veškeré kovové díly je nutno čistit pouze čistou vodou a šetrným čisticím prostředkem s následným vytřením do sucha.

8.4. Vodící lišty zásuvek, závěsy a pohyblivé díly. Závěsy jsou od výrobce opatřeny mazadlem. Je vhodné ošetřit body otáčení jednou za rok trochou oleje na šicí stroje. Závěsy často používaných dvířek je však nutno ošetřovat častěji. Dodatečné seřízení závěsů je možno provést pomocí stavěcích šroubů. Zásuvky a kovové vodící lišty většinou nevyžadují údržbu a jsou namazány z výroby. Ostatní pohyblivé díly je třeba ošetřit jednou ročně pomocí vazelíny nebo podobného prostředku. Vodící systémy zásuvek z plastické hmoty nebo kolečkové vodící systémy s plastovými kolečky jsou bezúdržbové a při opotřebení se vymění. Pro zlepšení kluzných vlastností doporučujeme na vodící plochy vetřít trochu suchého mýdla.

8.5. Povrchy z plastických hmot se ošetřují velmi snadno. K jejich čištění postačí otření vlhkým hadříkem a malým množstvím mýdlového roztoku nebo běžného domácího čisticího prostředku. Pouze při silnějším znečištění se doporučuje čisticí prostředek na plastické hmoty.

8.6. K ošetření dřevěného nábytku postačí obecně prachovka. Prach je vhodné odstraňovat pravidelně. V případě potřeby pomocí vlhkého hadříku. Povrch je přitom třeba otírat ve směru kresby dřeva. Na silnější znečistění je možno i v tomto případě použít šetrný čisticí prostředek rozpuštěný ve vodě. Po ošetření je vždy nutno povrch osušit. Důležité je vědět, že na světle a účinkem slunečních paprsků dřevo nepatrně tmavne. Účinkem změn vzdušné vlhkosti může ve spárách a ve struktuře povrchové plochy docházet k tvorbě vlasových trhlinek. To je zcela přirozený děj, který však nemá na funkčnost a trvanlivost nábytku žádný negativní vliv. Nábytek byl vyroben z vysoce kvalitního masivního dřeva. Kompozice struktur a barev – vytvořená typickými charakteristickými znaky každého jednotlivého stromu – mu propůjčuje jeho jedinečný charakter: tato kompozice dělá z každého kusu nábytku unikát. Barevné rozdíly a odlišné kresby dřeva na novém nábytku, vyrobeném z masivního dřeva jsou přirozené. Stejně jako efekt, že se podle směru vláken dřeva světlo odráží různým způsobem. Tím vzniká dojem, že jsou například vodorovně probíhající čela zásuvek tmavší než svisle probíhající výplně dveří. Rovněž může dojít k barevným odchylkám při moření nebo napouštění olejem v důsledku různé pórovitosti dřeva. Dřevo je přírodní produkt, nábytek ze dřeva „žije“ a musí se v novém prostředí „zabydlet“. Přitom se většinou nepatrně mění barva (například účinkem slunečních paprsků). Nábytek s povrchem napuštěným olejem většinou vyžaduje určitý čas, než se olej zcela vsákne do dřeva. Doporučujeme proto položit na choulostivé podlahové krytiny na povrchové plochy nábytku v prvních dnech papír nebo podobný materiál, aby se mohl přebytečný olej vsáknout. Před prvním použitím je třeba setřít povrchové plochy suchým hadříkem.

8.7. Na co je třeba zvláště dbát u masivního dřeva. Dřevo je přirozený materiál, který i ve zpracovaném stavu „žije“ a reaguje proto na změny klimatu v místnosti. Pokud je vzduch v místnosti po delší dobu velmi vlhký, přijímá dřevo vzdušnou vlhkost a roztahuje se. Při suchém vzduchu – především v zimě v průběhu topné sezóny – se naproti tomu dřevo smršťuje, neboli odborně sesychá. Při udržování správného klimatu v místnosti vykazuje teplotu od asi 20 do 22 °C při relativní vlhkosti 45 – 60 %. Toto „normální klima“ by mělo být dosaženo v ročním průměru. Určité seschnutí, ke kterému dochází v průběhu topné sezóny, je možno kompenzovat v letních měsících v důsledku vlhčího vzduchu v místnosti. Přitom je nutno brát v úvahu, že venkovní průměrná vlhkost vzduchu se může v určitých částech České republiky podstatně lišit. Příliš suchý vzduch škodí i nábytku. Správné klima v místnosti zaručuje i po dodání vysokou kvalitu nábytku.

 

9. Ochrana osobních dat


Podmínky ochrany osobních údajů

 

10. Závěrečná ustanovení


10.1. Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetové stránce prodávajícího v den odeslání objednávky tehdy, není-li mezi účastníky písemně dohodnuto něco jiného.

10.2. Odesláním objednávky (případně podepsáním Objednávkového formuláře na vzorkové prodejně) kupující bez výhrad akceptuje veškerá ustanovení obchodních podmínek ve znění platném v den odeslání (podepsání) objednávky. Odeslanou (případně podepsanou) objednávkou (návrhem kupní smlouvy) je kupující neodvolatelně vázán.

10.3. Pokud vztah související s užitím webové stránky prodávajícího nebo právní vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

10.4. Pro případ řešení sporů mezi prodávajícím a podnikateli se sjednává místní příslušnost Okresního soudu v Hradci Králové (případně Krajského soudu v Hradci Králové, je-li věcně příslušný soud pro projednání sporu v prvním stupni soud krajský).

10.5. Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 1.6.2023.